Stichting Tuinpromotie Nederland zet tuinconsumenten op een rijtje

De Stichting Tuinpromotie Nederland (STN) heeft trends in het tuinieren onderzocht. Het onderzoek moet de verkopers van tuinartikelen, kwekers, hoveniers en tuincentra helpen de tuinconsument te begrijpen. In het onderzoek van STN worden vier tuiniertypen met daarbij behorende stijlen en voorkeuren onderscheiden. De eerste tuinstijl is de Discovery Garden met de trotse tuinier. Deze tuinier houdt van de tuin en heeft een uitgebreide kennis van planten en natuur. De tuin is zijn visitekaartje en er zijn dan ook veel onderscheidende planten in deze tuin te vinden. De tweede tuin, de Mix Garden, is van de `tuinier tegen wil en dank`. Deze tuinier zoekt snelle en makkelijke manieren om een tuin te onderhouden. In deze tuin worden verschillende stijlen samengebracht. In de Simple Garden is de zogenaamde sociale tuinier te vinden. Deze gebruikt de tuin vooral als gezellige woonruimte voor zichzelf en het gezin. De prestige tuinier voelt zich lekker in de Wild Garden. Deze tuinier ziet de tuin als prestigeobject en is gericht op design en exclusiviteit. De STN heeft nog twee tuiniertypen gevonden, maar deze zijn niet interessant voor de doelgroep.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!