Snacks vervangen in heel Europa vaker reguliere maaltijd

Het eetgedrag in heel Europa verandert. Consumenten gebruiken meer maaltijden buitenshuis en snacks vervangen steeds vaker de traditionele maaltijd. Uit onderzoek van Datamonitor naar de eetgewoonten van Europeanen blijkt dat er in 2008 zo`n 12,9 miljard meer out-of-home eetmomenten zijn dan in 2003. Het nieuwe `flexi-eten` vindt ook op de werkplek plaats. De ontwikkeling van complexere en tegenstrijdige eetgewoonten (zoals lekker, en dan maar niet gezond) blijft toenemen. Hierdoor stijgt de verkoop van convenienceproducten, maar die zullen wel vaak gezonder zijn dan nu. Er tekenen zich drie trends af: verwennerij zonder schuldgevoel, gezond eten voor onderweg en casual eten. Europese consumenten slaan in 2008 27 keer meer een maaltijd over dan in 2003. Dat komt overeen met 1 miljard minder traditionele maaltijdmomenten. De maaltijd die het meest wordt overgeslagen is het ontbijt. In 2008 zullen de Europeanen 5 miljard meer ontbijten overslaan dan in 2003. Ze slaan 1,3 miljard meer lunches over. Het avondeten wordt veel minder vaak overgeslagen en wordt gezien als de belangrijkste maaltijd van de dag.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!