Amerikaanse iPod verovert nu ook Japan

Apple’s iPod heeft na de westerse nu ook de zwaar bevochten Japanse markt veroverd. Het muziekapparaatje ziet er volgens de Japanners kawaii (schattig) uit, en spreekt de Japanner meer aan dan het aanbod van eigen Japanse producenten als Sony, Toshiba of Panasonic.

Op de markt voor consumentenelektronica had iPod eind 2005 een marktaandeel van liefst 51,3 procent bij de digitale muziekspelers. Sony staat met afstand op de tweede plaats, met 16,2 procent. Dit percentage des te indrukwekkender wanneer omdat de markt voor digitale muziekspelers verdubbelde naar 4,2 miljoen verkochte stuks.

De strijd is echter nog niet gestreden. Sony komt nu namelijk met een nieuwe, eigentijdse versie van de Walkman, waar veel van verwacht wordt.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!