Amerikaanse retailers vechten om latino’s

De grote Amerikaanse retailers zijn in een hevig gevecht verwikkeld om de Hispanic-bevolkingsgroep. Steeds meer winkels, producten en reclames zijn specifiek op deze latino’s gericht. Niet voor niets, het is een aanzienlijke doelgroep, met 41 miljoen mensen in het hele land. Die mensen hebben bovendien een behoorlijk budget, en hebben vaak kinderen – dus toekomstige klanten.

Een van de meest succesvolle acties om Hispanics te trekken komt op naam van mainstream retailer Sears. Afgelopen najaar introduceerde het Latina Life, een modelabel dat volgens Sears precies aansloot bij de kledingsmaak van de latino’s. En daar kreeg het gelijk in, de Latina Life-schoenen, -kleding en handtassen vliegen de winkels uit.

Maar Sears is niet de enige die dingt naar de Hispanic-hand. Onder meer Wal-Mart, Kmart, Procter & Gamble en General Motors adverteren grootschalig op Spaanstalige tv-zenders, aldus marketing-expert Tony Garcia. “In deze Spaanstalige commercials benaderen bedrijven de Hispanic-kijkers veel meer als intelligente consumenten. Terwijl diezelfde kijkers vroeger heel vaak bevoogdend werden toegesproken."

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!