16% Winstverlies: Carrefour krijgt last van Aldi

Het grote Franse supermarktconcern Carrefour heeft vorig jaar een winstdaling van 16 procent moeten incasseren. Het nettoresultaat bedroeg uiteindelijk 1,44 miljard euro. De omzet steeg wel, met 4,3 procent naar 74,5 miljard euro.

De dalende winst heeft voor een groot deel te maken met de sterke concurrentie op de Franse markt. Goedkope retailers als het Duitse Aldi en Lidl krijgen er een steeds groter marktaandeel. Daarom is de topprioriteit van Carrefour dit jaar dan ook het laag houden van de prijzen in Frankrijk, zegt topman Jose-Luis Duran. Hij verwacht daarnaast dit jaar wereldwijd duizend nieuwe winkels te openen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!