Reisbureaus verliezen fors terrein aan internet

Dit jaar is meer dan de helft van alle reizen via internet geboekt. Dat is een groei van 43 procent ten opzichte van vorig jaar. Uit een groot landelijk onderzoek van Deloitte blijkt dat de toegevoegde waarde van de ruim 2.000 reisbureaus snel afneemt. "De verrassende versnelling van die ontwikkeling dringt het reisbureau definitief terug naar een nichemarkt. Het gevecht om te overleven gaat om een steeds kleiner marktaandeel, want een krimpende groep consumenten boekt niet op internet", zegt Deloitte onderzoeker Onno Oldeman. Vorig jaar vond 28 procent van de consumenten het reisbureau nog de belangrijkste informatiebron. In 2004 is dat nog maar 11 procent. In 2003 vond 48 procent van de consumenten internet de belangrijkste informatiebron, dit jaar is dat het geval voor 68 procent van de ondervraagden.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!