Transavia lokt jongeren met Icecards

Door middel van een trendy actie met zogenaamde Icecards heeft Transavia veel jongeren aan zich weten te binden. Icecards zijn hip vormgegeven visitekaartjes met de beeltenis van een adverteerder. Ze worden uitgegeven door Icemedia en zijn uitermate populair bij jongeren. De kaartjes kunnen op internet worden besteld. Hierdoor heeft Icemedia inmiddels de beschikking over ruim 100.000 e-mailadressen van jongeren die graag op de hoogte gehouden willen worden van het verschijnen van nieuwe Icecards. Voor de actie bood Transavia jongeren twee typen Icecards aan. Doel van de actie van Transavia was het imago van de luchtvaartmaatschappij verjongen. Tegelijkertijd is de database aangevuld met gegevens van de jonge reizigers. Icemedia is in tien landen actief en heeft inmiddels al meer dan 25 miljoen Icecards aan de man gebracht. In eerste instantie worden de kaartjes gebruikt om het merkimago te versterken, maar de laatste tijd worden er ook steeds vaker verkoopacties aan gekoppeld. Volgens Transavia zijn jongeren koopkrachtige potentiele vakantieklanten. De merkentrouw onder jongeren is echter niet zo groot.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!