Luxe Online

Een ring van 180 000 dollar bij Costco, losse diamanten bij Amazon: in de Verenigde Staten wordt voor kapitalen aan luxe verkocht via internet. Europa blijft echter achter. De vraag bestaat waarschijnlijk wel, maar leveranciers zijn nog wat webschuw. Maar dit verandert geleidelijk.

De belangrijkste bestsellers van Amazon.com het afgelopen kerstseizoen waren niet boeken en cd’s, maar iPods, video games en sieraden. Sieraden? Inderdaad, de consument koopt steeds meer luxeproducten via internet. Vooral Amerikanen zijn vertrouwd met het fenomeen webshoppen. De gekende leveranciers blijken betrouwbaar, bestellingen worden doorgaans snel en goed afgehandeld en betalingen lopen probleemloos.

Gevolg is dat de vraag op internet nu beweegt van commodities naar een meer hoogwaardig aanbod: parfum, juwelen, modern design en zelfs zeer kostbare zaken. Costco verkocht vorig jaar ringen van 180.000 dollar op zijn site, Amazon biedt losse diamanten aan en eBay is inmiddels de op drie na grootste juwelier van de VS. (Auteur: Toine van der Heijden)

Het gehele artikel is te lezen in het maartnummer van RetailTrends
U kunt vrijblijvend een proefnummer aanvragen via
sales@retailtrends.nl

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!