Marja Veenstra beste Franchise Manager

Marja Veenstra van Livera mag zich Franchise Manager van het Jaar 2006 noemen. Dat werd gisteren bekendgemaakt tijdens de Nationale Dag voor Franchise Managers. De vierde editie van dit evenement van Nationale Dag voor Franchise Managers vond plaats in het Hilton Royal Parc Hotel in Soestduinen.

Het thema van de dag was “Succesvol franchisen kan alleen samen”. Frits Sissing, bekend van het tv-programma Opsporing Verzocht, presenteerde de dag. Aanwezig waren onder andere key note speakers waren Charles Staats, commercieel directeur Groep Gerechtsdeurwaarders Nederland (GGN), en Rob Terstappen, algemeen directeur Bakker Bart.

Staats hield een prikkelende toespraak over het franchisebeleid van de GGN, waar alle franchisenemers ook aandeelhouders zijn. “We zijn allemaal een beetje van elkaar,” aldus Staats over deze ongewone gang van zaken, die veel reacties uitlokte tijdens de tafeldiscussie die op zijn toespraak volgde.

Terstappen schetste een beeld van zijn wat klassiekere franchiseorganisatie. Hij benadrukte het belang van passie voor het bedrijf en sloot af met de stelling: “Elke franchisegever zou maximaal moeten investeren in de clubkleuren”. Het middagprogramma werd afgesloten met een paneldiscussie van de finalisten in de strijd om de titel Franchise Manager van het Jaar: Luc van Bussel (Profile International), Rob Terstappen (Bakker Bart), Marja Veenstra (Livera) en Felix de Wit (RE/MAX). De ook genomineerde Fabian Brachetta (Subway) kon niet aanwezig zijn.

De verkiezing van de Franchise Manager van het jaar stond centraal in het avondprogramma, en tijdens het diner werd Marja Veenstra van Livera tot winnares uitgeroepen. “Duidelijkheid binnen flexibiliteit”, zo omschreef een deelnemer haar strategie, en “licht tegen de stroom in van hard franchising”. Veenstra zelf was gelukkig met haar verkiezing maar vond het wel wat vroeg: “We zijn nog lang niet klaar."

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!