Rabobank is somber over toekomst tuincentra

De markt voor tuincentra is verzadigd, zo stelt de Rabobank in het rapport Cijfers & Trends 2004-2005. Als gevolg hiervan zal de concurrentie verharden, marges verder onder druk komen te staan en zullen kostenreductie en optimalisering van de assortimenten belangrijk worden. De daling van consumentenbestedingen zette in 2003 in, deze trend zet zich in 2004 voort. De omzet nam in 2003 met 5,7% af ten opzichte van 2002. Ondernemers moeten hun meerwaarde bewijzen, zo stelt de Rabobank. `Onderscheidend vermogen en bestaansrecht gaan hierbij hand in hand. Dit vergt nauwgezet en doorlopend inzicht in lokale en regionale aanbodverhoudingen en in de behoeftes van de consument in de thuismarkt.` Als trends onderscheidt de bank onder andere: sterke branchevervaging door de uitbreiding met nieuwe assortimentgroepen en een stijging van het aandeel modegevoelige artikelen met een korte levenscyclus. Daarnaast zal de consument goed advies en inspiratie extra waarderen. De toenemende concurrentie vanuit het buitenland noemt de Rabobank een bedreiging.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!