Tesco komt met gezonde kinderproducten

Supermarktketen Tesco springt in op de sterke trend voor gezonde kindervoeding in Groot-Brittannië. Het brengt namelijk de eigen merk-productlijn Tesco Kids op de markt. Hiertoe behoren onder meer kant-en-klare maaltijden, snacks, lunchproducten en ontbijtgranen.

De crux van Tesco Kids, dat kinderen van vijf tot tien jaar als doelgroep heeft: geen enkel product bevat kunstmatige kleur-, smaak- en zoetstoffen. Bovendien is het suiker-, zout- en vetgehalte erg laag, aldus de keten. Op de verpakking wordt uitgebreide informatie over de voedingswaarde gegeven.

Sinds tv-kok Jamie Oliver vorig jaar de ongezonde schoolmaaltijden aan de kaak stelde, is gezonde voeding voor kinderen een hot item in Groot-Brittannië. Zo zijn er vergevorderde plannen om fastfood en snoepautomaten op scholen te verbieden.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!