"Bavaria’s überman bestaat allang"

Het biermerk Bavaria wil met een nieuwe reclamecampagne laten zien dat de metroseksueel uit is. Nette mannen, die boodschappen doen en strijken veranderen in woest door het bos rennende Neanderthalers. “Mannen moeten weer echt mannen worden,” zegt Bavaria-directeur Peter Swinkels. Trendwatcher Marian Salzman ondersteunt deze uitspraak. “De metroseksueel heeft plaatsgemaakt voor de überseksueel: Een ‘mannelijke man’ met snor of baard die overtuigd is van zichzelf.”

Andere trendwatchers zijn het niet eens met Salzman: “De metroseksueel is een gegeven, kijk maar naar de revoluties in fitness, cosmetica en fashion. De überseksueel is hijgerig en onjuist,“ vindt Carl Rohde. En Norbert Mirani: “Natuurlijk is er een tegenreactie, maar van trendbreuk is geen sprake. Bovendien bestaat de überseksueel allang.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!