Narrowcasting: "Content is king"

Narrowcasting is hot in retailland, dat bleek eens te meer op Narrowcasting & Instore Media. Dat congres, georganiseerd door Heliview, vond gisteren plaats. De hype moet alleen geen zeepbel worden, zo viel te beluisteren. De aanwezige partijen waren het er over eens dat de uitdaging is om narrowcasting gezamenlijk tot een succes te maken. Concurrentie zou daarbij in eerste instantie ondergeschikt moeten zijn aan samenwerking.

Als valkuilen voor narrowcasters werden onder meer genoemd: harde geluiden die de klant en het eigen personeel irriteren, het uitzenden van integrale tv-spots en het vergeten van auteursrechten op advertentiemateriaal.

Er werden ook handvatten genoemd. Zo is content king en moet er gezorgd worden voor simpele kiosk interfaces. Daarnaast zouden er centrale richtlijnen moeten zijn voor narrowcasting binnen een bedrijf zodat enthousiaste filiaalhouders door eigen projecten geen afbreuk doen aan de huisstijl. Maar één van de belangrijkste conclusies was wellicht: narrowcasting vereist een flinke investering, want “There ain’t no such thing as a free lunch.” Een uitgebreid verslag is binnenkort te lezen op RetailAgenda.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!