Meer Nederlanders willen gezond snacken

Nederlanders willen steeds gezonder eten. Recent onderzoek toont aan dat een kwart van de consumenten op de gezondheidsaspecten van voeding let. En dat terwijl ongeveer 40% van de Nederlanders aan overgewicht heeft en 10% zelfs aan zwaarlijvigheid lijdt. Vooral de fastfoodsector speelt in op de gezondheidstrend. Bekende fastfoodketens hebben onlangs hun assortiment aangepast en er onder meer salades, vers fruit en yoghurtproducten aan toegevoegd. Verder wordt er in toenemende mate met vloeibaar frituurvet gewerkt. Ook bij de dranken is de trend naar gezonde voeding zichtbaar. Zo zijn er de afgelopen jaren tal van energiedrankjes, lightdranken, zuiveldranken en drankjes met toegevoegde waarde geintroduceerd. De gezonde dranken realiseerden bovendien omzetgroei. Verder zijn in de restaurantsector gezondere manieren van bereiden in opkomst: zoals grillen, stomen en roosteren. Met speciale menu`s wordt ingespeeld op de hype om weinig koolhydraten te eten.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!