“Geen negatieve associatie V&D”

Warenhuis V&D heeft geen negatieve associatie bij de klant, zegt marketingdirecteur Madeleine van der Zwaan van de keten. “Hooguit bij de retail-insiders, de critici. Onze keten heeft een naamsbekendheid van 98 procent. Als je puur naar het merk kijkt, ligt er een enorme kans om de emotionele band te versterken. V&D is een instituut. Probeer in plaats daarvan maar eens een A&B op te bouwen vanuit het niets: dat kost jaren.”

Niet negatief is echter nog niet positief, beseft Van der Zwaan. “Er moeten meer positieve associaties komen. V&D is een verre vriend die een echte vriendin moet worden.”

Dat wil de keten bereiken met opnieuw een ‘V&D nieuwe stijl’, waarvan de eerste op 13 april in Almere zijn deuren opent. Hierin nemen sterke merken een veel prominentere plaats in. De marketingdirecteur noemt het echter niet een drastisch nieuwe koers.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!