Vijf tips voor een succesvolle pr van je winkel

Vijf tips voor een succesvolle pr van je winkel

Je droom is uitgekomen: je hebt een eigen winkel met producten waar je echt enthousiast over bent. Maar er is één probleem: de klant lijkt nog niet zo enthousiast als jij bent. Het loopt niet echt storm, er wordt (te) weinig verkocht en de kosten van je winkelpand zijn erg hoog. De winst valt tegen door het gebrek aan enthousiaste klanten. Wat je nodig hebt is een goede reclamecampagne om je winkel een succes te maken.

De vijf gouden tips
Hoe kan het toch dat jij zo’n mooi product hebt en ook nog eens niet heel duur, maar dat er toch maar weinig klanten op af komen? Het is de grote vraag die veel ondernemers zich hebben gesteld de afgelopen eeuwen en het is een vraag die nog steeds veel worden gesteld. Het is tijd om iets te gaan doen aan reclame. Maar waar moet je beginnen? Hier zijn vijf goede tips die je nodig zult hebben om je winkel uit het slop te halen.

Tip 1: Begin in de regio
Als je een lokale winkel hebt, is het belangrijk om jouw winkel in de regio te promoten. Ga bijvoorbeeld naar ondernemersavonden en -borrels die vaak worden georganiseerd door verenigingen van ondernemers en sluit je daarbij aan. Het zijn de plekken waar je de bekendheid van je winkel vergroot en potentiële klanten kan werven. Ook is het belangrijk om op jaarmarkten of beurzen een kraam of stand te hebben en je product wellicht te verkopen of te promoten.

Tip 2: Gebruik reclameborden
Hoewel het misschien wat oubollig klinkt, zijn reclameborden buiten op straat, langs grote wegen en op publieke plekken erg belangrijk. Het zijn vaak de manieren om aandacht te trekken en goede reclame te maken. Zeker in de buurt of wijk waar je winkel staat is het belangrijk om bewoners attent te maken op jouw aanwezigheid. Met goede originele reclameborden zorg je voor een betere naamsbekendheid en een grotere klantenkring.

Tip 3: Een goede webwinkel maken
Als je dat nog niet hebt, is het belangrijk om een goede website te hebben waar mensen in de omgeving jouw producten kunnen bestellen. Het is belangrijk dat de website het goed doet en er ‘gelikt’ uitziet. Als je niet weet hoe dat werkt, kun je natuurlijk ook een bedrijf  inhuren die een webshop kan maken, precies hoe jij het wil. Het is een investering die zich vaak binnen enkele weken of maanden terugbetaalt.

Tip 4: Internetreclame
Een goede webshop moet ook gepromoot worden en dat kan tegenwoordig heel gericht. Met de juiste methodes kun je ervoor zorgen dat alle mensen die op zoek zijn naar jouw producten bij jou in de buurt op Google uitkomen bij jou. Je kunt daarvoor het best een Online Marketing Bureau inhuren die de strategieën kent. Vaak doen dit soort bedrijven zowel het bouwen van een website, als het online marketing gedeelte.

Tip 5: Verkoop kwaliteit
Heel bot gezegd: als jouw product niet kwalitatief is en je winkelpersoneel niet klantvriendelijk is, komt een klant niet terug. Het is dus zaak om altijd de beste kwaliteit te leveren voor de beste prijs. Mensen zullen in dat geval je winkel zelfs zelf gaan promoten in hun kennissenkring. Je zult binnen korte tijd merken dat de zaak gaat lopen. 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!