ACNielsen: Aldi en Lidl verliezen terrein

Discounters Aldi en Lidl hebben voor het eerst sinds jaren hun marktaandeel zien krimpen. Dat blijkt uit onderzoek van ACNielsen. Het marktaandeel beide ketens liep enkele tienden van procenten terug. Aldi heeft nu een marktaandeel van 9,7 procent, en Lidl 4,1 procent. Door de branchebrede prijsverlagingen hebben Aldi en Lidl het belangrijkste onderscheidende kenmerk minder onderscheidend zien worden.

Albert Heijn was vorig jaar de grootste winnaar, zo bevestigt nu ook ACNielsen. Het aandeel van AH steeg met 1,1 procent naar 26,4 procent. Laurus ziet op zijn beurt zijn marktaandeel met 1,1 procent omlaag gaan, naar 14,3 procent.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!