Populariteit event marketing in VS stijgt met 6%

In 2004 zet 82% van de Amerikaanse bedrijven event marketing in. Dat is 6% meer dan in 2003, zo blijkt uit het `2004 Global Event Marketing Survey` onder 200 topmanagers en marketing executives. De belangrijkste reden is dat marketeers evenementen een kosteffectiever medium vinden dan andere media. Consumenten komen op evenementen af uit nieuwsgierigheid en om iets mee te maken; bij uitstek momenten waarop ze openstaan voor marketing. 44% van de ondervraagden meent dat event marketing de meest kosteffectieve vorm van marketing is, gevolgd door reclame (tv en print) met 18%, direct marketing met 15%, PR met 6% en online reclame met 8%. Overigens vertoonde alleen event marketing een stijging ten opzichte van 2003. Toen vond 29% van de ondervraagden dit medium het meest kosteffectief. Reclame scoorde in 2003 nog 32%, direct marketing 34%, PR 24% en online reclame 12%. Het gebruik van event marketing varieert per branche, waarbij de sterkste groei zich voordoet bij de gezondheidszorg en financiele dienstverlening. Deze branches maken ook het vaakst gebruik van externe evenementen. In de autobranche is event marketing het minst populair.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!