Deense ophef rond tubetje wodka

Een nieuwe wodkadrank met vruchtensmaak zorgt in Denemarken voor de nodige ophef. Het drankje van Go-More.dk wordt in tubes verkocht, met een alcoholpercentage tussen de tien en twaalf procent. Critici menen dat de fabrikant zich hiermee vooral op tieners richt. Klaus Wilmann van de Deense Kinderraad: “Geen volwassene zal een tube kopen om er aan te gaan sabbelen.”

Go-More is zich echter van geen kwaad bewust. “We richten ons op discotheekbezoekers die bang zijn dat er verslavende middelen aan hun drankjes worden toegevoegd.” De Kinderraad vermoedt echter dat het drankje vooral aftrek zal vinden in supermarkten. “Dat hebben we ook gezien bij alcoholische drankjes die als frisdrank smaken en vooral door meisjes worden geconsumeerd.”

Deense jongeren drinken veel in verhouding tot andere Europese jongeren. Hiermee vormen ze een aantrekkelijke doelgroep. Eerder al werden lolly’s en winegums met alcohol op de Deense markt gebracht.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!