Optimale klantervaring: koppel loyaliteit aan de betaalkaart

Optimale klantervaring: koppel loyaliteit aan de betaalkaart

Verbeter de klantervaring door een loyaliteitsprogramma te koppelen aan een betaalkaart. Al 65 jaar is CCV de toonaangevende betaalpartner in retail. Ontdek hun innovatieve alles-in-één betaaloplossingen om de winkelervaring te transformeren.

Tokenization en de betaalkaart
Een innovatie die klantloyaliteit en de betaalervaring naar een hoger niveau tilt is tokenization. Tokenization vervangt traceerbare kaartgegevens door een geheime 'token'. Dit biedt talloze opties voor een betere betaalervaring. Tokenization wordt onder andere gebruikt om loyaliteit aan betaalkaarten te koppelen. 


Loyaliteit via gekoppelde betaalkaarten
Consumenten zijn gewend aan loyaliteitsoplossingen, maar het gebruik hiervan is niet optimaal. Het hebben van meerdere fysieke en/of digitale kaarten is een last voor de consument. In de praktijk heeft de klant de neiging om zijn of haar klantenkaart niet te gebruiken, wanneer hij of zij haast heeft. Door een loyaliteitsprogramma te koppelen aan een betaalkaart wordt de klantervaring beter dankzij de volledige integratie. Een laagdrempelige oplossing waarbij de klant tegelijkertijd betaalt en spaart via het loyaliteitsprogramma.

Wanneer bij het afrekenen een betaalkaart met gekoppelde loyalty wordt getoond, wordt het loyaliteitsnummer naar de kassa gestuurd en wordt de loyaliteit toegepast. Dit leidt tot een naadloze klantervaring, waardoor eenvoudig herhaald gebruik van het loyaliteitsprogramma wordt gestimuleerd. 

Tokenization levert ook waardevolle gegevens op voor marketingdoeleinden. Hoewel klantinformatie volledig anoniem blijft, is het mogelijk om verschillende profielen en segmenten te creëren. Dit biedt inzicht in het winkelgedrag van klanten en verbetert de personalisatiestrategie op basis van betaalgegevens.

Benieuwd hoe jouw retailbusiness loyalty kan optimaliseren? Neem contact op met CCV voor de mogelijkheden of met één van de accountmanagers via corporatesales@ccv.eu

Optimaliseer de klantervaring in Retail
In de retailwereld staat het belang van elke betaling en de cruciale klantervaring voorop. CCV denkt hier graag in mee. Ontdek enkele van de nieuwste CCV betaaloplossingen en leer hoe je klanten de optimale betaalervaring biedt. Veel retailketens gingen je al voor. Hieronder drie tips om direct toe te passen in jouw retailomgeving. 

“Dankzij CCV SoftPOS hebben wij de wachttijden verkort”, zei MediaMarkt over CCV SoftPOS. Met CCV SoftPOS breid je een handheld device uit tot een volwaardige betaalautomaat. Accepteer snel en eenvoudig contactloze betalingen op handheld apparaten, altijd en overal. Ontdek meer over CCV SoftPOS

Zorg voor een snelle en probleemloze betaalervaring waarmee de klanttevredenheid wordt verhoogd. Grote retailers verwerken grote volumes transacties, daarom is een betrouwbare betaalautomaat van onschatbare waarde. Ontdek hier de retail betaaloplossingen bij CCV.

Jaarlijks verwerkt CCV ruim een miljard transacties. CCV Online Payments maakt naast betaalautomaten ook transactieverwerking mogelijk voor online platforms zoals webwinkels, mobiele apps en QR-code betalingen. Meer informatie over CCV Online Payments.


Over CCV
CCV is al 65 jaar een toonaangevende betaalpartner die alles-in-één betaaloplossingen biedt. Zij werken samen met grote retail-, supermarkt- en non-foodketens om de betalingservaring te verbeteren en de verkoop te stimuleren. De nieuwste kennis en innovatie worden weerspiegeld in hun producten en diensten. 

Benieuwd naar betaal innovaties voor jouw Retail Business?
Wil je meer informatie over CCV en betaal innovaties? Bekijk dan de website van CCV of neem contact op met één van de accountmanagers via corporatesales@ccv.eu

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!