Klant laat biologisch product massaal in schappen staan

De Nederlandse consument ziet het biologische product niet meer als een ideologisch artikel, maar als een luxe product. Dat blijkt uit onderzoek van Milieudefensie, gehouden in combinatie met de uitreiking van de EKO-award. Vrijwilligers houden een paar keer per jaar bij hoeveel biologische producten een supermarkt telt. De supermarkt met de meeste artikelen, in dit geval Bennie Slomp van Coop Dunnink in De Wijk, krijgt de award. Slomp zit met een percentage van 2,5% op exact de helft van wat de Nederlandse supermarkten volgens afspraak over drie jaar zouden moeten verkopen. Volgens Milieudefensie is het aantal biologische producten in de gemiddelde supermarkt met 7% gestegen. Concreet betekent dit een stijging van 61 naar 65 biologische producten, ofwel: slechts 0,4% van de aangeboden artikelen zijn biologisch. Milieudefensie probeert met de award en de tellingen het percentage biologische producten in supermarkten te verhogen. Vooralsnog lijkt dit niet te helpen. Consumenten blijken nog altijd voor de portemonnee te kiezen en niet voor ideologie.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!