Hallmark Loyalty verzorgt relatiebeheer voor derden met selectie wenskaarten

Hallmark is behalve producent van wenskaarten ook aanbieder van relatieprogramma`s voor bedrijven. De dienstverlening bestaat uit het tijdig en toepasselijk reageren op winkelopeningen, jubilea, betalingsherinneringen in de vorm van wenskaarten of elektronische berichten. De divisie Hallmark Loyalty heeft als grote klanten onder meer Starbucks, FedEx en QVC. Klanten die voor het eerst zakendoen met QVC krijgen een kaartje ter verwelkoming en ondernemers die uitstaande rekeningen hebben bij een klant van Hallmark ontvangen in plaats van een aanmaning van de deurwaarder een luxe wenskaart met een kalmerend plaatje en de boodschap dat het soms in het leven even kan tegenzitten. Alles is erop gericht de klant het gevoel te geven dat hij waardevol is. Voor FedEx ontwikkelde Hallmark Loyalty in 2003 een serie elektronische wenskaarten voor zakelijke klanten. De klanten ontvingen een kaartje ter gelegenheid van hun verjaardag, bij de geboorte van een baby, maar ook ter felicitatie bij het verwerven van een nieuwe klant. De respons was overweldigend: de omzet steeg met 17% in geld en 22% in volume.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!