Verminder retouren en verhoog je winst met deze 4 tips 

Verminder retouren en verhoog je winst met deze 4 tips 

Zijn retouren een knelpunt in je webshop? Ontdek hoe PostNL met 4 praktische tips helpt om je kosten te verlagen en je retouren om te zetten in een kans. 

1.    Maak je productpagina’s onweerstaanbaar
Een duidelijke productpagina is essentieel. Beschrijf je producten alsof je tegen je beste vriend praat: vol details en zonder geheimen. Gebruik foto's vanuit elke hoek en zorg dat de specificaties zoals afmetingen en materialen glashelder zijn. En vergeet recensies niet, die zijn goud waard. 

2.    Slim omgaan met retourkosten
Je ziet het steeds vaker: je klanten laten betalen voor hun retouren. Want dat maakt ze bewuster van hun aankopen. Een kleine bijdrage kan al een verschil maken in het aantal retouren. Grote namen als H&M en Zara doen dit al jaren. En nu Wehkamp € 0,50 per geretourneerd artikel rekent, krijgt de webwinkel 5000 retouren per dag minder! 

3.    Duik in je retourdata
Of je nu tuinmeubelen of spijkerbroeken verkoopt, het is altijd interessant om je retourdata te analyseren. Kijk goed wie wat terugstuurt en waarom. Zo ontdek je patronen en kun je aan de slag om retouren te verminderen. 

4.    Slim verpakken en adresseren
Voorkom retouren door beschadigingen of verkeerde adressering. Met een goede check op je verpakking en adreslabel kom je al een heel eind. PostNL biedt tools zoals een gratis adrescheck die je kunt integreren in je check-out. Zo weet je zeker dat een adres klopt. En daarmee maak je de check-out ook nog eens heel gemakkelijk voor je klant. Lees meer over de retouroplossingen van PostNL. 

Toch een retour? Maak het makkelijk! 
Heb je deze 4 tips toegepast en komt er toch iets retour? Maak het voor je klant dan zo makkelijk mogelijk om het pakket terug te sturen. Zo stimuleer je weer herhaalaankopen. Zorg voor een helder retourbeleid, dat scheelt een hoop gedoe. En maak ook zeker gebruik van het heen- en teruglabel van PostNL. Daarmee hoeven je klanten geen retourlabel meer te printen. Alleen nog even het pakket dichtplakken en terugsturen via een PostNL-punt of meegeven aan de pakketbezorger. Zo simpel kan het zijn! 
 
Aan de slag met de retouroplossingen van PostNL 
Verlaag je retourkosten en verbeter je service met op maat gemaakte oplossingen van PostNL. Kom meer te weten en word direct zakelijke klant

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!