“Retailers kunnen leren van films”

Het opbouwen van spanningsbogen, toewerken naar een climax en afronden van een verhaal maken een film boeiend. Daar kunnen retailers veel van leren, aldus Bram Nauta en Desiree Struijk, in een voorbeschouwing op het congres Winkelbeleving 2006. Dat vindt op 22 juni plaats in Kloostersalons Mariënhof in Amersfoort. “Immers, de klant moet zich van binnenkomst tot vertrek geboeid voelen.”

Het is de centrale gedachte achter een nieuw begrip in formulebeleid, Format Scripting. “Oftewel de geregisseerde beleving van zowel merk als winkelmerk op de winkelvloer. “ Bovendien is dit het centrale thema van Winkelbeleving 2006, georganiseerd door POPAI Benelux en bureau Senta.

De beleveniseconomie en de consument vragen om een nieuwe visie en aanpak, aldus Nauta en Struijk. “De oude visie op winkelformules is te statisch voor de consument, die voortdurend op zoek is naar inspiratie, ontspanning, ontsnapping, herkenning en fun. Willen merk en winkelformule de consument blijven bereiken en ‘beraken’, dan moet er een andere vorm van samenwerking tussen beide worden gevonden.”

De gehele voorbeschouwing op Winkelbeleving 2006 valt te lezen in het meinummer van RetailTrends, meer informatie op RetailAgenda.nl.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!