Twee nieuwe voedingslogo’s

Vanmiddag introduceren Unilever, Campina en Friesland Foods een nieuw gezondheidslogo. Het logo, “Ik kies bewust”, is bestemd voor producten met niet te veel ongezonde ingrediënten als vet, suiker en zout. Een commissie met voedingsdeskundigen gaat bepalen of een product in aanmerking komt voor het logo.

Daarnaast hebben de Europese ministers van Landbouw besloten dat er een nieuw Europees logo voor biologische producten komt. Het moet bioproducten voor consumenten herkenbaar maken, ook als die het product in een ander EU-land koopt. Wanneer het logo ingevoerd gaat worden, is nog niet bekend.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!