29,7% marktaandeel Carrefour België

Carrefour België blijft terrein verliezen op concurrenten als Colruyt, Aldi en Lidl. In 2005 kwam het marktaandeel uit op 29,7 procent. Een van de redenen voor het terreinverlies, is het feit dat Carrefour België maar geen locaties kan vinden voor nieuwe hypermarkten.

De directeur, Marc Oursin: “Onze concurrenten openen nieuwe, kleinere winkels, waardoor hun omzet groeit. Wij zijn soms jaren bezig met het krijgen van vergunningen voor nieuwe hypermarkten.”

Het bedrijf maakte ook bekend dat de omzet vorig jaar licht is gegroeid, met een halve procent naar 5,28 miljard euro. Winstcijfers werden niet bekend gemaakt. Oursin stelde wel dat een nettowinst van vier of vijf procent, zoals bij concurrent Delhaize, een “doelstelling” voor de langere termijn is. Op dit moment zijn Carrefours Belgische activiteiten “licht rendabel”, aldus Oursin.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!