“Branchevervaging teken van armoede”

Branchevervaging ontstaat als je uitgegroeid bent, aldus oud-Schuitema topman Jan Brouwer. Hij deed deze uitspraak tijdens het Trendcafé van Vedis, dat afgelopen week plaatsvond. Brouwer: “Albert Heijn zette computers op het schap toen het marktaandeel verloor. Branchevervaging is een teken van armoede.”

Andere sprekers op deze dag waren Ginus Tiemessen (vertrekkend algemeen directeur BelCompany), Kitty Koelemeijer (hoogleraar Nyenrode) en Michel van Tongeren (partner SVT Branding Design Group). De centrale vraag tijdens deze bijeenkomst was “Wordt er wel genoeg geïnnoveerd?”

Koelemeijer heeft daar in ieder geval haar twijfels bij, het blijft bij innovaties volgens haar vaak bij oude wijn in nieuwe zakken. “Vaak is er zelfs sprake van verkeerde innovaties. Je moet er in de markt wel iets mee bereiken” Volgens Koelemeijer zullen differentiatie en branchevervaging in de komende jaren sterker doorzetten.

Lees het gehele, uitgebreide verslag van het Vedis Trendcafé, tijdens de Algemene Ledenvergadering, op RetailAgenda.nl.

De volgende Vedis Trendcafé’s vinden plaats op 26 september en 7 december (samen met TMA).

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!