`Supermarkten hebben positieve invloed op economie`

Supermarkten zorgen behalve voor werkgelegenheid, ook voor macro-economische effecten als deflatie en groei van het nationaal inkomen. Dat is de conclusie van een onderzoeksinstituut van de Oxford Universiteit in een rapport over de economische effecten van supermarkten. `Supermarkten creeren indirecte economische effecten door stijgende productiviteit, innovatie en efficientere distributie. Verbeteringen op dit punt leiden tot mogelijke prijsdeflatie. Daardoor kunnen consumenten meer besteden, wat goed is voor de economie`, zo staat te lezen in het rapport. De onderzoekers schatten het economische effect van supermarkten in Engeland op 18 miljard euro.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!