“Klant steeds asocialer”

Steeds meer klanten in supermarkten gedragen zich asociaal. En als die klanten op hun gedrag worden aangesproken, reageren ze daar steeds vaker op met scheldkanonnades. Dat blijkt uit een rondvraag door Distrifood. De meeste problemen ontstaan in stedelijke gebieden en probleemwijken. Op het platteland zijn minder problemen, volgens ondernemers door de sterkere sociale controle aldaar.

Overigens zijn het niet alleen jongeren die zich van steeds asocialer gedrag bedienen, ook steeds meer volwassenen gedragen zich lomp en onfatsoenlijk. Volgens ondervraagde ondernemers ligt de individualiserende maatschappij ten grondslag aan de trend. Ook zou de overheid strenger moeten toezien op het naleven van regels.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!