20% winstgroei voor Spaans Zara-concern

Het modeconcern Inditex, bekend van Zara, heeft zijn sterke groei in het eerste kwartaal voortgezet. De nettowinst van het Spaanse Inditex kwam uit op 150,5 miljoen euro, twintig procent meer dan een jaar eerder. De omzet steeg ook, van 1,4 naar 1,7 miljard euro.

Al enkele kwartalen boekt Inditex nu een hogere omzet dan zijn belangrijkste concurrent, Hennes & Mauritz. Dat is ten dele het gevolg van de kwakkelende Duitse economie – het land van onze oosterburen is de belangrijkste markt voor de Scandinavische keten.

In totaal heeft Inditex nu wereldwijd 2.800 winkels onder zijn hoede. De belangrijkste keten, Zara, groeit wat dat betreft hard. De ene na de andere winkel wordt geopend. De teller staat daarmee inmiddels op 900 vestigingen. Niet eens zo gek ver meer achter H&M, dat wereldwijd 1.200 winkels heeft.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!