Lelijk fruit wacht mooie toekoemst

Lelijk fruit raakte jarenlang niet verkocht, maar voor de lelijke eendjes in de fruitmand is opnieuw hoop. Waitrose, een Britse supermarktketen lanceert nu een rayon met “lelijk fruit”. “Zo pareren we de kritiek dat supermarktketens lelijk fruit onterecht dumpen”, zegt Tom Richardson, de inkoper van Waitrose.

“Dit fruit laat de klant beseffen dat de smaak, zoals schoonheid, vanbinnen zit”, volgens Richardon. “Het minder esthetische fruit kost tot anderhalve euro minder dan de meer perfecte varianten. Zo pakt de klant de verspilling aan en verdient hij er iets aan”.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!