Mening over genetisch gemanipuleerd voedsel hangt samen met andere voedingsgewoonten

Consumenten die bezwaar hebben tegen voedingsmiddelen met genetisch gemanipuleerde ingredienten vertonen andere voedingsgewoonten dan consumenten zonder bezwaren. Dit blijkt uit onderzoek van het Britse TGI Marketing Direct. Consumenten met de meest negatieve attitude ten opzichte van `gen-food` kopen vier maal vaker biologisch geteelde producten en zijn drie maal vaker bereid meer geld te betalen voor voedsel zonder kunstmatige toevoegingen. Bij mensen die gen-food wel accepteren is fastfood populair. Consumenten die tegen gen-food zijn, kopen vaker vlees, vis, groenten en fruit bij de speciaalzaak dan consumenten zonder bezwaren. Ouderen zijn vaker tegen gen-food dan jongeren, hoewel het verschil kleiner wordt. De weerzin van jongeren neemt toe terwijl bij ouderen de acceptatie stijgt. Over het algemeen zijn tegenstanders van gen-food bereid hun mening te herzien als de overheid het gebruik van gemanipuleerde ingredienten toestaat. Op de langere termijn zal de acceptatie van gen-food naar verwachting stijgen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!