Bouwmarkten willen inkoopcombinatie

Er is een inkoopcombinatie in de bouwmarktbranche op komst die lijkt op de Superunie bij supermarkten. Jan Nijhof, die een bouw- c.q. woonmarkt in Baarn bezit, koopt op dit moment al samen met drie andere zelfstandigen in, in de Inkoopcoöperatie Bouw- en Woonwaren. Deze heeft een marktaandeel van 1,6 procent – en dat vindt Nijhof te weinig.

“Ik ben het een beetje zat om er achter te komen dat allerlei organisaties leuke prijzen en extra voordelen hebben. Ik wil dezelfde prijzen als Gamma en Praxis.” Al eerder werkte hij in de meubelbranche met een grote inkoopcombinatie. “Ik had het jaren eerder moeten doen, het scheelt vier tot acht procent.”

De inkoopcoöperatie moet werken volgens het model-Superunie, dus als een min of meer zelfstandige organisatie, met eigen inkopers en een aparte locatie. “Het Superunie-model werkt binnen de food uitstekend”, aldus Nijhof, “dus waarom zouden we voor onze branche iets anders verzinnen?”

Reageer op de stelling van de week op het Forum van RetailNews.nl: “Zelfstandige retailer redt het niet”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!