Consument die via reisbureau boekt is loyaler dan internetklant

De reisbureauklant is veel trouwer dan de consument die via internet boekt. De eerste doelgroep moet dan ook niet onderschat worden. Dat zijn enkele van de resultaten van de Grote Consumenten Enquete van Wegener DM. `Touroperators en reisagenten moeten dus goed weten welke klanten zij willen bereiken. Het is zonde om bijvoorbeeld een flink deel van je budget op internet in te zetten, als uit analyse blijkt dat je klanten daar nauwelijks zitten`, aldus directeur PRM Services Arthur Detering van Wegener DM. Detering ziet graag dat reisbureaus nuances in het communicatiebeleid aanbrengen. `En juist bij die keuzes kunnen wij met onze onderzoeksgegevens helpen. Wij geven niet alleen inzicht in klantprofielen op basis van lifestyle, psychografie en sociodemografie, maar definieren ook marktsegmenten.` Wegener heeft in 2004 meer dan 400.000 enquetes huis-aan-huis en via e-mail teruggekregen. Volgens Detering verschuift het zwaartepunt in de informatiefase naar internet, maar gebeurt het boeken nog voornamelijk bij reisbureaus. Ongeveer 48% van de consumenten orienteert zich via internet, 46% via reisbureaus. Reisorganisaties boeken echter 60% van de reizen, internet blijft vooralsnog steken op 26% en 14% gaat via de telefoon.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!