Pompshops zijn mannenbolwerk

Pompshops worden voor het grootste gedeelte bezocht door mannen. Consumenten hebben in het benzinestation vooral behoefte aan producten die ze direct kunnen opeten of drinken. Meerstuksverpakkingen of multipacks zijn dan ook niet in trek, blijkt uit het Shopper Insights Petrol-onderzoek van IRI Nederland.

Een opvallend resultaat uit het onderzoek is dat het vooral mannen zijn die hun weg vinden naar het benzinestation. “Eerlijk gezegd had ik op voorhand gedacht dat de verhouding man/vrouw meer 60/40 zou zijn, maar in de praktijk is het 75/25”, meldt Alexander Arbouw, consultant bij IRI Nederland.

Hij ziet een aantal aanwijsbare redenen. “We zien sowieso dat truckchauffeurs en andere mensen die onder werktijd reizen (bouwvakkers, buitendienst) veel gebruik maken de pompshop. In de praktijk blijken dit vooral mannen te zijn. Verder kan het zijn dat vrouwen doorgaans wat minder ver van hun werk wonen.”

Het gehele artikel is te lezen in het julinummer van RetailTrends, dat gisteren (6 juli) is verschenen

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!