Stilte daalt neer over AH

In 84 Albert Heijn-winkels in het zuidwesten van Nederland wordt het binnenkort stil. De Zaanse supermarktketen zet de radio namelijk uit in die winkels. Vorig jaar ging het radiovolume al op nul in zeventig Noord-Nederlandse vestigingen.

Albert Heijn probeert de ‘stille winkels’ uit, omdat uit eigen onderzoek is gebleken dat klanten muziek nauwelijks waarderen. Slechts een kwart gaf aan prijs te stellen op achtergrondmuziek. Evenveel mensen echter noemen de muziek irritant. De overige vijftig procent is het om het even. Jaarlijks moet een behoorlijk bedrag aan rechten betaald worden voor het mogen afspelen van muziek.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!