‘Oudjessuper’: grotere prijskaartjes

Gemaksvoedingsketen Lawson lanceert in Japan een speciale winkelformule voor de oudere medemens. De meeste winkels in het land van de rijzende zon mikken op jongeren. Ondanks het feit dat de vergrijzing ook aan Japan niet voorbij gaat. Lawson heeft dan ook hoge verwachtingen. Op basis van onderzoek schat het zelfs dat ouderen in deze nieuwe winkel vijftig procent meer zullen uitgeven dan in ‘normale’ winkels.

Alles in de nieuwe winkels is op maat gemaakt voor ouderen. Zo zijn de gangpaden breder (handig met rollators en rolstoelen), de prijskaartjes groter, en is er zelfs een speciale ‘uitrustzone’. Hier staan tafels en televisies, zodat de oudere klanten hun sociale contacten kunnen onderhouden tijdens het winkelen. Daarnaast is ook gedacht aan meer medische voorzieningen, zoals massagestoelen en bloeddrukmeters.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!