In-store promotie machtig als reclame

Een nieuw product op een opvallende plek in de winkel aanprijzen, is een even krachtige marketingstool als reclame. Dat blijkt uit onderzoek van TNS in het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk en Duitsland. Goed 28 procent van de ondervraagden gaf toe een product te kopen, omdat het in de winkel de aandacht trok. Voor 26 procent geven in-store promoties de doorslag. Reclame (34 procent) en innovatie (18 procent) zijn andere bepalende factoren. Opmerkelijk is hierbij dat een combinatie van in-store promoties en een goede locatie in de winkeleven effectieve marketing oplevert als pure reclame.

Tot voor beschouwden retailers reclame in de media als het middel bij uitstek voor de promotie van hun producten en diensten.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!