Transavia schendt gedragscode met prijsstunt

Luchtvaartmaatschappij Transavia heeft zich met de 'tickets voor 1 euro'-actie de woede van de Consumentenbond op de hals gehaald. De bond meent dat de slogan misleidend werkt, omdat de belastingen en toeslagen niet worden meegerekend.
Gisteren lanceerde Transavia een grootscheepse reclamestunt, waarbij vliegreizen naar Londen, Glasgow en Kopenhagen voor een euro werden aangeboden. Wie naar de site van de maatschappij surfte, merkte dat een retourticket met toeslagen en belastingen al gauw 80 euro kost.

“Schandalig dat dit soort reclame nog bestaat”, vindt Juliëtte Oolders, woordvoerster van de Consumentenbond. “Reisorganisaties en luchtvaartmaatschappijen sloten onlangs nog een staakt het vuren in de prijzenoorlog.” Ook de PvdA pleit voor “meer transparante prijzen”.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!