Unilever: "reclame echt iets voor homo’s"

Unilever mobiliseert homo’s voor toekomstige reclamecampagnes. Vrouwen zouden tips en informatie over aankopen immers sneller aanvaarden van homovrienden dan van vriendinnen, meent het bedrijf. Zij moeten onder meer de verkoop van Sunsilk shampoo een impuls geven.

De marketingcel van Unilever baseerde haar strategie op een rondvraag onder 500 Amerikaanse vrouwen. Voor 160 miljoen gaat de voedingsgigant shampooreclame maken met drie acteurs die elkaars vriend spelen en ondertussen tips geven over haaronderhoud.

Sunsilk is de op een na best verkopende shampoo ter wereld. Pantene steekt er qua verkoop 'met head en shoulders' bovenuit.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!