Winkeliers en consumenten zijn tevreden over binnenstad

Winkeliers noemen het aantal passanten als voornaamste reden om zich op een bepaalde locatie te vestigen. Hoofdwinkelstraten zijn favoriet, maar ook de aanloopstraten trekken veel bezoekers. Dat blijkt uit een winkelmarktonderzoek onder de kernwinkelgebieden in 70 gemeenten met 30.000 inwoners of meer, dat werd uitgevoerd door de vakgroep Bedrijfs Onroerend Goed van de NVM. De onderzoekers wilden zich met name een beeld vormen van hoe de winkeliers en de consumenten dachten over aantrekkelijkheid van de Nederlandse binnensteden. De meeste ondernemers tonen zich tevreden over hun locatie in de binnenstad: bijna driekwart geeft aan zich opnieuw op deze locatie te zullen vestigen, de overige 28% omschrijft de huidige locatie als `niet rendabel`. Zij wijten dat met name aan de hoge huurprijzen en de te kleine omvang van de passantenstroom. Winkeliers in de binnenstad zijn over het algemeen positiever over de toekomst dan hun collega`s elders in de kernwinkelgebieden. Amsterdam wordt door consumenten nog altijd als favoriete winkelstad genoemd, voor Utrecht, Rotterdam, Maastricht, Den Haag en Groningen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!