L’Oréal grootste A-merk in drogisterijen

Met een jaaromzet van 108 miljoen euro (gemeten van juli 2003 tot juli 2004) is L’Oréal verreweg het grootste A-merk in het Nederlandse drogisterijassortiment. Op de tweede plaats staat Nivea met 171 miljoen euro en derde merk is Gillette met 155 miljoen euro. Dit blijkt uit onderzoek van IRI Nederland. De 40 belangrijkste A-merken vertegenwoordigen 29 procent van de totale drogisterijomzet. "Wel neemt het belang van de 40 A-merken af. Hun omzet groeide met 1,4 procent, terwijl de hele drogisterijmarkt in die periode toenam met 3 procent", aldus Ronald Laureijsen van IRI in het AD.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!