73% winstgroei TomTom ondanks concurrentie

De sterker wordende concurrentie op de navigatiemarkt heeft TomTom niet gedeerd. In het afgelopen kwartaal lag de nettowinst van het Nederlandse bedrijf met 38 miljoen euro bijna 73 procent hoger dan een jaar geleden. Ook de omzet steeg fors, van 115 miljoen euro in 2005 naar 277 miljoen euro nu. Bovendien is de gemiddelde verkoopprijs niet gedaald, maar juist licht gestegen ten opzichte van het eerste kwartaal: van 305 naar 310 euro.

Onlangs maakte Sony zijn entree op de navigatiemarkt. Dit najaar zal Philips een nieuw autonavigatiesysteem op de markt brengen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!