Geen tweedehands vrouw in autoreclame

DaimlerChrysler is teruggefloten door de Belgische Jury voor Eerlijke Praktijken inzake Reclame (Jep) om een advertentie. Het gewraakte affiche prees de tweedehandsafdeling Nearly New Car aan. Een jongedame keek zwoel de lens in en vroeg: “Vind je het erg dat je de eerste niet meer bent”. Bij de Jep kwamen klachten binnen. “De instrumentalisatie van het vrouwenlichaam” en de “bestendiging van de stereotypen” kon volgens de klachtenbrieven niet door de beugel.

Daimler Chrysler is niet onder de indruk en gaat door met de campagne. Daarom roept de Jep de printmedia op de affiche niet af te drukken.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!