Groene imago’s verwarren consument

Steeds meer bedrijven pronken met een groen beleid en imago – en dat verwart de klant. Door de zee aan groene beloften kan 64 procent van de consumenten niet spontaan een ‘groen’ merk noemen. Dat blijkt uit onderzoek van het Amerikaanse Landor Associates. Opvallend: van de respondenten die zichzelf milieubewust noemen, kon ook nog altijd 51 procent geen groen merk noemen.

Het probleem is dat het weliswaar eenvoudig is om je merk groen te noemen, maar dit vervolgens moeilijk te communiceren is naar de consument toe. Aldus Landors directeur Adam Adamson: “Begrippen als eco-vriendelijk, brandstofefficiënt, biologisch afbreekbaar, natuurlijk en organisch worden bij verschillende productcategorieën gebruikt om het groene element te benadrukken. Dat werkt verwarrend voor de consument.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!