"Lage prijzen zetten aan tot drinken"

"Supermarkten zetten aan tot overmatig drankgebruik", vindt de grootste Britse brouwer Scottish & Newcastle. Dat zouden ze doen “door bier en cider onder de kostprijs te verkopen”. De brouwer legde deze klacht ook neer bij de concurrentiecommissie die de rol van de grote vier –Tesco, Asda, Sainsbury en Wm Morrison- in de drankprijzen onderzoekt.

Volgens het rapport van Scottisch & Newcastle pogen retailers door lage prijzen de “footfall” (Britse retailvakterm voor het totale aantal al dan niet incidentele bezoekers, red.) te verhogen. Volgens diverse retailers probeert de brouwer ten koste van hen zijn imago op te poetsen.

De aanhoudende maatschappelijke kritiek over “binge drinking”, overwegend jonge mensen die zich meerdere malen per week laveloos zuipen, beroert na de Britse overheid nu ook de retailers en de drankenproducenten.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!