Recordaandeel Duitse postorderbedrijven

Het marktaandeel van postorderbedrijven in Duitsland groeit dit jaar naar zeven procent, een record. Dat verwacht het Bundesverband des Deutschen Versandhandels (BVH). De Otto’s en Neckermanns bij onze oosterburen hebben in totaal ruim vijfhonderd miljoen geregistreerde klanten. Die geven gemiddeld 318 euro per jaar uit bij de bezorgbedrijven.

Vooral kleding, textiel en schoeisel koopt de Duitse bevolking graag per postorder. Vier op de tien bestellingen behoren tot deze categorie, die goed is voor twaalf miljard euro. Daarmee hebben postorderbedrijven 21 procent van de textielmarkt in handen. Bij boeken, dvd’s en cd’s is dit zeventien procent, en op het gebied van consumentenelektronica zeven procent.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!