6% meer verkocht in de avonduren

De jaren waarin ’s avonds boodschappen doen minder populair werd, lijken voorbij. In de eerste zes maanden van dit jaar groeide de avondomzet in de supermarkten met zes procent ten opzichte van een jaar geleden. Dat blijkt uit cijfers van GfK Panel Services Benelux. Na zes uur ’s avonds halen supers nu 9,5 procent van hun omzet binnen. Vorig jaar was dat nog 9,3 procent. Vrijdag is de belangrijkste boodschappendag, met een omzetaandeel van 25 procent. De zondag is inmiddels goed voor 0,4 procent.

Daarnaast maakte GfK bekend dat de supermarktomzet in de maand juli met 3,4 procent is gestegen, tot 2,08 miljard euro. De gemiddelde kassabon was de vorige maand 20,06 euro waard, 4,4 procent meer dan in juli 2005.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!