Rfid biedt meer

Rfid krijgt wel voet aan de grond in het logistieke proces, maar de revolutie die het teweeg zou brengen is uitgebleven. Ten onrechte, vindt rfid-expert Alexi Sarnevitz. Want het kan de ‘shopping experience’ van klanten juist drastisch verbeteren.

Veel partijen vrezen dat klanten bang zijn voor een ‘big brother is watching you-effect’. Om die reden heeft bijvoorbeeld Metro experimenten in zijn Future Store in Rheinberg op een lager pitje gezet.

Dom, dom, dom, vindt Sarnevitz. “Uit onderzoek blijkt dat meer dan de helft van de ondervraagden geen probleem heeft met het delen van persoonlijke informatie, zodra er iets tegenover staat dat waardevol wordt gevonden.”

Kijk voor meer nieuws op de scheidslijn van retail en technologie op RetailTech.nl.

Het gehele artikel is te lezen in het augustusnummer van RetailTrends, dat donderdag aanstaande (10 augustus) verschijnt
Een jaarabonnement op RetailTrends? Klik hier
U kunt vrijblijvend een proefnummer aanvragen via
sales@retailtrends.nl

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!