6,8% meer omzet voor Albert Heijn

De winst van grootgrutter Albert Heijn is in het tweede kwartaal met 6,8 procent gestegen. Moederbedrijf Ahold mag zich in de handen wrijven over die omzetgroei, omdat de andere -veelal- Amerikaanse dochters niet zo goed presteren. Bij Stop&Shop, Giant-Landover en Tops daalden de omzetten zelfs.

Ahold realiseerde in het tweede kwartaal een omzet van 20,5 miljard euro, ongeveer evenveel als vorig jaar. De omzet over de eerste zes maanden nam met 4,9 procent toe, in vergelijking met de eerste helft van 2005. Analisten reageren opgetogen over de goede resultaten die een woordvoerder verklaart door het succes van de wuppie-actie.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!